Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Summer activities and vocabulary development. Relationships across middle childhood and adolescence
Autoren ; ; ; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 1, S. 71-93 ZDB
Dokument  (947 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Freizeit; Wortschatz; Schuljahr 04; Schuljahr 05; Schuljahr 06; Primarbereich; Freizeitgestaltung; Aktivität; Bibliothek; Sommerkurs; Leseverhalten; Prädiktor; Wortschatztest; USA
TeildisziplinPädagogische Freizeitforschung und Sportpädagogik
Fachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper examines the relation between children's summer activities before fourth through sixth grade and their vocabulary knowledge in fifth grade and at age fifteen using the NICHD SECCYD dataset (N = 1,009). We used OLS regression and propensity score analyses to understand how children's summer reading, library visits, participation in enrichment classes, and unsupervised time predicts their vocabulary knowledge. Propensity score matching and OLS analyses show that time spent reading predicts vocabulary during the following two years, and high levels of time allocated to reading across three or more summers in middle childhood predicts vocabulary knowledge at age 15. OLS analyses suggest a relationship between library visits and vocabulary knowledge. There is no short-term relationship between enrichment classes and vocabulary knowledge, although our OLS analysis demonstrated that consistent enrollment in summer enrichment classes over three years predicted improved vocabulary. Unsupervised time predicted poor vocabulary in both the short and long-term. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am18.02.2022
QuellenangabeLawrence, Joshua F.; Hinga, Briana M.; Mahoney, Joseph L.; Vandell, Deborah Lowe: Summer activities and vocabulary development. Relationships across middle childhood and adolescence - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 1, S. 71-93 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229942 - DOI: 10.25656/01:22994
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)