search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Feldforschung im postsowjetischen Raum. Methodologische Reflexion international vergleichender sonderpädagogischer Forschung
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 44 (2021) 2, S. 11-16 ZDB
Document  (1.387 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die bisherige Forschung zu Exklusionsgefahren für Menschen mit Behinderung und den Handlungsspielräumen nicht staatlicher Akteure in Kasachstan und Usbekistan hat gezeigt, dass empirische Wissenschaft im zentralasiatischen Raum unter herausfordernden Bedingungen stattfindet. Die im folgenden Beitrag anhand einer qualitativen Untersuchung beschriebenen Problemfelder legen eine erhöhte Notwendigkeit der permanenten (Selbst-)Reflexion im Forschungsprozess nahe, die sich jedoch nicht nur auf internationale Kontexte beschränkt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Our research on dangers of excluding people with disabilities and the scope of actions that aim at supporting their inclusion in Kazakhstan and Uzbekistan has revealed the challenging cir­cumstances empirical studies face in intercultural fields. These challenges, as identified in our study, suggest an increased necessity of iterative (self­)reflection in the research process. This is a valuable outcome of our study that is not constraint to international contexts. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.12.2021
CitationKoch, Katja; Kehl, Stephan: Feldforschung im postsowjetischen Raum. Methodologische Reflexion international vergleichender sonderpädagogischer Forschung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 44 (2021) 2, S. 11-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237124 - DOI: 10.25656/01:23712; 10.31244/zep.2021.02.03
export files

share content at social platforms