Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238537
DOI: 10.25656/01:23853; 10.26529/cepsj.860
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238537
DOI: 10.25656/01:23853; 10.26529/cepsj.860
Originaltitel |
The role of parental self-efficacy in explaining children’s academic outcomes |
---|---|
Paralleltitel | Vloga samoučinkovitosti staršev pri pojasnjevanju učnih dosežkov otrok |
Autoren | Bubic, Andreja; Tosic, Antonela; Misetic, Irena |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 11 (2021) 4, S. 189-212 |
Dokument | Volltext (354 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Kind; Lernerfolg; Eltern; Selbstwirksamkeit; Eltern-Schule-Beziehung; Einflussfaktor; Wirkung; Motivation; Wahrnehmung; Lernverhalten; Grundschule; Sekundarstufe I; Fragebogenerhebung; Regressionsanalyse; Kroatien |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Students’ educational outcomes are influenced by several factors that are not directly related to their personal characteristics, among which parental beliefs and behaviours are of special relevance. The present study was conducted on a sample of 301 primary school students and their parents, who completed a set of prepared questionnaires used for investigating the contribution of parental self-efficacy and the perception of parental involvement to students’ academic achievement, perceived academic control and achievement goals. The obtained results indicated parental self-efficacy as a predictor of perceived academic control and avoidance goals, whereas perception of parental involvement predicted perceived academic control, mastery approach and work avoidance goals. These findings confirm and extend previous knowledge regarding the relevance of parents’ engagement to children’s educational outcomes. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2021 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 17.01.2022 |
Quellenangabe | Bubic, Andreja; Tosic, Antonela; Misetic, Irena: The role of parental self-efficacy in explaining children’s academic outcomes - In: CEPS Journal 11 (2021) 4, S. 189-212 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238537 - DOI: 10.25656/01:23853; 10.26529/cepsj.860 |