Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Enriched 360-degree videos in teacher education. Proposal of expert-based hotspots in 360-degree environments via eye-tracking and retrospective thinking aloud
Autoren
OriginalveröffentlichungBad Heilbrunn : Klinkhardt 2023, 19 S.
ist Version von:Angereicherte 360-Grad-Videovignetten in der Lehrkräftebildung. Vorschlag expertisebasierter Orientierungshilfen in 360-Grad-Räumen mittels Eye-Tracking und Retrospective Thinking Aloud
Dokument  (1.391 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Bemerkung
Abstract (Englisch):Classroom recordings (CR) can be beneficial for the competence development of student teachers regarding the formation of professional teaching perception (PTP). Due to technical limitations, fixed-frame CR have so far only been able to depict a section of the lesson. 360-degree CR remove this technical limitation and thus create new possibilities for PTP development (especially Noticing). However, 360-degree videos can also overwhelm viewers. In order to use spherical CR purposefully for PTP education, guiding support is needed. This paper focuses on the research around the placement of optical aids (hotspots) in 360-degree CR. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am16.02.2024
QuellenangabeDraghina, Mario; Vettermann, Lisa; Geier, Christian; Fahrner, Ulrich; Strehl, Bernhard: Enriched 360-degree videos in teacher education. Proposal of expert-based hotspots in 360-degree environments via eye-tracking and retrospective thinking aloud. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2023, 19 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-288140 - DOI: 10.25656/01:28814; 10.35468/6066-enriched-en
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen