Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Raumrelationierungen - Empirische Perspektiven auf Inklusions- und Exklusionsprozesse im Verhältnis von materialem und sozialem Raum in Bildungsorganisationen
Autoren
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 28 (2022) 1, S. 75-100 ZDB
Dokument  (1.989 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1434-1697; 0947-9732; 14341697; 09479732
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):With special consideration of the spatial relation of material conditions and actions, we present empirical analyses of the practice of students and their diverse framings, which provide access to the spatial production of inclusion/exclusion and the dimensions relevant for the students. With selected data examples from the project 'Raum räumen - exploring educational spaces' spatial relations of the social and physical will be illustrated comparatively. Spatial and space-generating orientations and practices in educational organizations will be interrelated by using different types of data, including photograms from students, interviews with teachers, and construction plans. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am19.12.2025
QuellenangabeKöpfer, Andreas; Lemmer, Kathrin; Rißler, Georg: Raumrelationierungen - Empirische Perspektiven auf Inklusions- und Exklusionsprozesse im Verhältnis von materialem und sozialem Raum in Bildungsorganisationen - In: Tertium comparationis 28 (2022) 1, S. 75-100 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337156 - DOI: 10.25656/01:33715
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen