Detailanzeige
Originaltitel |
The philosophy and approach on which the PROFILES project is based |
---|---|
Paralleltitel | Filozofija in pristop, na katerem temelji projekt PROFILES |
Autoren | Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 9-29 |
Dokument | Volltext (296 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Entdeckendes Lernen; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Motivation; Unterrichtsmethode; Konstruktivismus; Medienkompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Förderung; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Sekundarbereich; Projekt |
Teildisziplin | Schulpädagogik Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2014 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This article sets out to describe the PROFILES project, an European Commission FP7 science and society project, addresses problems and issues in science education by guiding teachers to embrace a range of teaching factors, such as a context-based approach, motivational constructivist learning; student centred inquiry teaching; enhancing cognitive conceptualisation, and including socio-scientific decision making. The PROFILES project bases the teaching on a theoretically derived, 3 stage model, which is supported through carefully designed PROFILES modules, providing for both the students and the teacher. The major focus of the project is promoting more relevant school science education at the secondary level (grade 7 and above) by guiding teachers to gain ownership of the PROFILES philosophy and approach. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2014 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 03.04.2014 |
Quellenangabe | Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia: The philosophy and approach on which the PROFILES project is based - In: CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 9-29 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-88773 - DOI: 10.25656/01:8877 |