Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: LEISTUNGSTEST) delivered 38 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 12 next next Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Automatic coding of short text responses via clustering in educational assessmentZehner, FabianSälzer, ChristineGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2016 2 Geschwisterkonstellationseffekte auf Mathematikleistungen und Hausaufgabenhilfe in TIMSS 2011Schmid, ChristineGlaeser, Anna PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 3 From byproduct to design factor. On validating the interpretation of process indicators based on log dataGoldhammer, FrankHahnel, CarolinKroehne, UlfZehner, Fabian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Empirical Educational Research 2021 4 Haben Schüler mit optimistischen Selbsteinschätzungen die Nase vorn? Zusammenhänge zwischen optimistischen, realistischen und pessimistischen Selbstkonzepten und der Leistungsentwicklung von GrundschulkindernPraetorius, Anna-KatharinaKastens, ClaudiaHartig, JohannesLipowsky, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2016 5 Platzierungsentscheidungen beim Übergang in die gymnasiale Oberstufe. Folgen der Umstellung auf Zweigliedrigkeit des Sekundarschulsystems in BerlinBaumert, JürgenNeumann, MarkoDumont, HannaBecker, MichaelBachsleitner, AnnaMaaz, KaiKöller, Olaf Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2019 6 Predictors of individual performance changes related to item positions in PISA assessmentsWu, QianDebeer, DriesBuchholz, JanineHartig, JohannesJanssen, Rianne Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 7 The time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill. Insights from a computer-based large-scale assessmentGoldhammer, FrankNaumann, JohannesStelter, AnnetteTóth, KrisztinaRölke, HeikoKlieme, Eckhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2014 8 Berufsbezogene Kompetenzen in der gymnasialen Oberstufe. Vergleich wirtschaftlicher und technischer GymnasienLeucht, MichaelKöller, OlafNeumann, MarkoBaumert, Jürgen PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 9 Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC. An exploratory IRT modelling approach considering person and item characteristicsGoldhammer, FrankMartens, ThomasLüdtke, Oliver Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 10 Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik? Geschlechterstereotype auf dem PrüfstandLühe, JosefineMaaz, Kai PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Gender Studies and Education, Educational Sociology 2015 11 PISA reading. Mode effects unveiled in short text responsesZehner, FabianKroehne, UlfHahnel, CarolinGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 12 Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die GrundschuleEhm, Jan-HenningNagler, TelseLindberg, SvenHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2014 13 Strukturen fächerübergreifender und fachlicher Problemlösekompetenz. Analyse von Aufgabenprofilen. Projekt ProblemlösenFleischer, JensWirth, JoachimRumann, StefanLeutner, Detlev PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research 2010 14 Heterogenität von Schülerleistungen in der Grundschule. Bedeutung unterschiedlicher Leistungsindikatoren und Bedingungsfaktoren für die Einschätzung durch LehrkräfteDecristan, JasminNaumann, AlexanderFauth, BenjaminRieser, SvenjaBüttner, GerhardKlieme, Eckhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2014 15 Self-concept of indigenous and non-indigenous Australian students. Competence and affect components and relations to achievementArens, A. KatrinBodkin-Andrews, GawaianCraven, Rhonda G.Yeung, Alexander Seeshing PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2014 16 The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation. Results of doubly latent multilevel analysesKäfer, JuliaKuger, SusanneKlieme, EckhardKunter, Mareike PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 17 An integrated model of academic self-concept development. Academic self-concept, grades, test scores, and tracking over six yearsMarsh, Herbert W.Pekrun, ReinhardMurayama, KouArens, A. KatrinParker, Philipp D.Guo, JiesiDicke, Theresa PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2018 18 Evaluating individual students' perceptions of instructional quality. An investigation of their factor structure, measurement invariance, and relations to educational outcomesScherer, RonnyNilsen, TrudeJansen, Malte Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2016 19 Comparing apples and oranges. Curricular intensification reforms can change the meaning of students' grades!Hübner, NicolasWagner, WolfgangHochweber, JanNeumann, MarkoNagengast, Benjamin Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2020 20 Short intervention, sustained effects. Promoting students' math competence beliefs, effort, and achievementBrisson, Brigitte M.Dicke, Anna-LenaGaspard, HannaHäfner, IsabelleFlunger, BarbaraNagengast, BenjaminTrautwein, Ulrich PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 result list settings fullfill mark all 12 next next PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: