Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Persons: "HASSELHORN, MARCUS") delivered 83 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 1 Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Wie verarbeiten Schüler/innen Sachinformationen in Problem- und Entscheidungssituationen Nachhaltiger Entwicklung? Ein Beitrag zur Bewertungskompetenz. Projekt BewertungskompetenzGausmann, EllenEggert, SabinaHasselhorn, MarcusWatermann, RainerBögeholz, Susanne PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research 2010 2 Haptische Wahrnehmungs- und Sprachentwicklungsleistungen bei Kindergarten- und VorschulkindernGötze, BrittaKiese-Himmel, ChristianeHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care, Educational Psychology 2001 3 Möglichkeiten und Grenzen der Frühförderung aus entwicklungspsychologischer SichtHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care, Educational Psychology 2010 4 Kognitive Bedingungen der Leistungsdefizite lernschwacher Schüler bei GedächtnisanforderungenHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 1987 5 Wie und warum verändert sich die Gedächtnisspanne über die Lebensspanne?Hasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 1988 6 Zur Erfassung von Metagedächtnisaspekten bei GrundschulkindernHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 1994 7 Differentielle Bedingungsanalyse verbaler Gedächtnisleistungen bei SchulkindernHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Qualifikationsarbeit (Dissertation, Habilitationsschrift), Educational Psychology 1986 8 Lernen und Gedächtnis im Alter: Eine Interpretation neuerer Forschungsbefunde und ihre mögliche Bedeutung für die ErwachsenenbildungHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Adult Education / Further Education, Educational Psychology 1989 9 Metakognition und LernenHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 1992 10 Kategoriales Organisieren als Gedächtnisstrategie: Allgemeine und differentielle Entwicklungsperspektiven im GrundschulalterHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 1990 11 Entwicklung kategorialen Organisierens als Gedächtnisstrategie: Zur Rolle des Aufgabenkontextes und der Interitem-AssoziativitätHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1992 12 Lern-und Gedächtnisförderung bei Kindern: Ein systematischer Überblick über die experimentelle TrainingsforschungHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 1987 13 Typizitätsnormen zu sechs taxonomischen und zu acht thematischen KategorienHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 1994 14 Assoziativitätseinschätzungen von Kindern und ErwachsenenHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 1994 15 Induktives Denken und Intelligenztestleistung - Analysen zur Art der Wirkung zweier Denktrainings für KinderHager, WilliHasselhorn, MarcusHübner, Sigrid PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 1995 16 The Emergence of Strategic Knowledge Activation in Categorical Clustering during RetrievalHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Educational Psychology 1990 17 Zum Effekt von beruflichen Interessenprofilen, Selbstkonzept und Kursniveau auf Leistungsentwicklungen in Mathematik und EnglischWarwas, JasminWatermann, RainerNagy, GabrielHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Vocational Education and Training 2009 18 Sprachförderung zur Prävention von BildungsmisserfolgHasselhorn, MarcusSallat, Stephan PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Early Childhood Education and Care 2014 19 Long-term effects of a parent- based language intervention on language outcomes and working memory for late-talking toddlersBuschmann, AnkeMulthauf, BettinaHasselhorn, MarcusPietz, Joachim PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Early Childhood Education and Care 2015 20 Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteemArens, A. KatrinHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2014 21 Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorialKunter, MareikeHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2016 22 The impact of text fading on reading in children with reading difficultiesNagler, TelseLinkersdörfer, JanoschLonnemann, JanHasselhorn, MarcusLindberg, Sven PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2016 23 Overidentification of learning disorders among language-minority students. Implications for the standardization of school achievement testsBrandenburg, JaninFischbach, AnneLabuhn, Andju SaraRietz, Chantal SabrinaSchmid, JohannaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2016 24 The role of ADHD symptoms in the relationship between academic achievement and psychopathological symptomsVisser, LindaLinkersdörfer, JanoschRothe, JosefineGörgen, RuthHasselhorn, MarcusSchulte-Körne, Gerd PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2020 25 Prosocial motivation and behavior in children with and without Turkish immigrant background in Germany and in Turkish children in TurkeyNeubauer, AnnaNemati, ParvinSchmid, JohannaGawrilow, CaterinaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care, Educational Psychology 2020 26 Math self-concept in preschool children. Structure, achievement relations, and generalizability across genderArens, A. KatrinMarsh, Herbert W.Craven, Rhonda G.Yeung, Alexander SeeshingRandhawa, EvaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2016 27 Zur Entwicklung eines interaktiven Verfahrens der Sprachstandsermittlung bei mehrsprachig aufwachsenden Kindern. Von der Idee zu ersten UmsetzungsschrittenRoche, JörgJessen, MoikenWeidinger, NicoleBehrens, HeikeHaberzettl, StefanieHasselhorn, MarcusIfenthaler, DirkKapica, NataliaKecker, GabiKlein, WolfgangMadlener, KarinPagonis, GiulioSchug, MaikeSkoruppa, KatrinTerrasi-Haufe, ElisabettaThissen, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Other Thematic Areas 2016 28 Die Bund-Länder Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BISS)Becker-Mrotzek, MichaelHasselhorn, MarcusRoth, Hans-JoachimStanat, Petra PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Other Thematic Areas 2016 29 Frühe Bildung hat PotenzialHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care 2015 30 Kinder vor Schuleintritt bedürfnisgerecht unterstützenHöltge, LeaHartmann, UlrikeEhm, Jan-HenningHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care 2015 31 Durchgängige sprachliche Bildung vom Elementarbereich bis zur Sekundarstufe - roter Faden oder lose Enden?Titz, CoraRoth, Hans-JoachimHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research 2017 32 Stichwort - formatives AssessmentSchütze, BirgitSouvignier, ElmarHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2018 33 Development of working memory from grade 3 to 5. Differences between children with and without mathematical learning difficultiesKlesczewski, JuliaBrandenburg, JaninFischbach, AnneSchuchardt, KirstenGrube, DietmarHasselhorn, MarcusBüttner, Gerhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2018 34 Differences in counting skills between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of approximate numerical magnitude informationLonnemann, JanLi, SuZhao, PeiLinkersdörfer, JanoschLindberg, SvenHasselhorn, MarcusYan, Song Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2019 35 What is not working in working memory of children with literacy disorders? Evidence from a three-year-longitudinal studyFischbach, AnneKönen, TanjaRietz, Chantal S.Hasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2014 36 Leseentwicklung im Grundschulalter. Kognitive Grundlagen und RisikofaktorenNagler, TelseLindberg, SvenHasselhorn, Marcus Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 37 Monitoring des Beitrags der Psychologie zur interdisziplinären Bildungsforschung: Szientometrische Analysen zur Forschung aus dem deutschsprachigen im Vergleich zum angloamerikanischen BereichKrampen, GünterHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2019 38 Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners. Factor structure and measurement invariance in a transparent orthographyBrandenburg, JaninKlesczewski, JuliaSchuchardt, KirstenFischbach, AnneBüttner, GerhardHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2017 39 Frühe mathematische Bildung. Aktuelle Forschungstrends und PerspektivenLonnemann, JanHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care 2018 40 Komorbidität spezifischer Lernstörungen und psychischer Auffälligkeiten. Ein LiteraturüberlickVisser, LindaBüttner, GerhardHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2019 41 Förderrelevante Diagnostik bei LernstörungenLindberg, SvenHasselhorn, MarcusLonnemann, Jan PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2018 42 Enhancing decision-making in STSE education by inducing reflection and self-regulated learningGresch, HelgeHasselhorn, MarcusBögeholz, Susanne PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2017 43 On-entry assessment of school competencies and academic achievement. A comparison between Slovenia and GermanyVidmar, MašaNiklas, FrankSchneider, WolfgangHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 44 In search of methods enhancing fluency in reading. An examination of the relations between time constraints and processes of reading in readers of GermanBar-Kochva, IritHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2015 45 Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool childrenHöltge, LeaEhm, Jan-HenningHartmann, UlrikeHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Early Childhood Education and Care 2019 46 The influence of visual-spatial skills on the association between processing of nonsymbolic numerical magnitude and number word sequence skillsLonnemann, JanMüller, ChristianBüttner, GerhardHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2019 47 Implementation wirksamer Handlungskonzepte im Bildungsbereich als ForschungsaufgabeHasselhorn, MarcusKöller, OlafMaaz, KaiZimmer, Karin PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, General Educational Science, Empirical Educational Research 2014 48 Arbeitsgedächtnis und Sprachentwicklungsstörungen. Bestandsaufnahme und Möglichkeiten der DiagnostikHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Special Education, Educational Psychology 2017 49 Zusätzliche individuelle Förderung in Kindertagesstätten. Ergebnisse einer Befragung pädagogischer FachkräfteHöltge, LeaHartmann, UlrikeEhm, Jan-HenningHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care 2017 50 When generating a prediction boosts learning. The element of surpriseBrod, GarvinHasselhorn, MarcusBunge, Silvia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2018 51 Selbstkonzept und Schulleistungen von Grundschülern mit ADHS-SymptomenEhm, Jan-HenningMerkt, JuliaGawrilow, CaterinaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2014 52 Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling. Searching for overlapping and specific cognitive factorsBrandenburg, JaninKlesczewski, JuliaFischbach, AnneSchuchardt, KirstenBüttner, GerhardHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2015 53 Historical perspective taking. A standardized measure for an aspect of students' historical thinkingHartmann, UlrikeHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2008 54 Working memory functioning in children with poor mathematical skills. Relationships to IQ-achievement discrepancy and additional reading and spelling difficultiesKlesczewski, JuliaBrandenburg, JaninFischbach, AnneGrube, DietmarHasselhorn, MarcusBüttner, Gerhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2015 55 Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit LernschwierigkeitenSchuchardt, KirstenBrandenburg, JaninFischbach, AnneBüttner, GerhardGrube, DietmarMähler, ClaudiaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2015 56 Entwicklungsstörungen schulischer FertigkeitenThomas, KathleenSchulte-Körne, GerdHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2015 57 Selbstkontrolle bei Vorschulkindern unterschiedlicher kultureller HerkunftNeubauer, AnnaGawrilow, CaterinaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Empirical Educational Research 2014 58 Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die GrundschuleEhm, Jan-HenningNagler, TelseLindberg, SvenHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2014 59 Sprache. Schlüssel früher Bildung [Interview]Hasselhorn, MarcusSallat, Stephan PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care 2015 60 Children at risk of poor educational outcomes: In search of a transdisciplinary theoretical framework.Hasselhorn, MarcusAndresen, SabineBecker, BirgitBetz, TanjaLeuzinger-Bohleber, MarianneSchmid, Johanna PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Differential Educational Research, Educational Sociology 2015 61 'Children at Risk' of poor educational outcomes. Insights from a (neuro-)cognitive perspectiveSchmid, JohannaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2014 62 Native language self-concept and reading self-concept. Same or different?Arens, A. KatrinYeung, Alexander SeeshingHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2014 63 Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students. Extending empirical evidenceArens, A. KatrinHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2015 64 Leibniz-Forschungsverbund Bildungspotenziale (Leibniz Education Research Network – LERN)Diel, VerenaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2019 65 Forschung im Dienste der frühpädagogischen Praxis. Wissenschaftliche Begleitung von Modellprojekten am Beispiel "Schulreifes Kind".Hasselhorn, MarcusEhm, Jan-Henning PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Early Childhood Education and Care 2017 66 Examining the contribution of RAN components to reading fluency, reading comprehension, and spelling in GermanHuschka, Sina SimoneGeorgiou, George K.Brandenburg, JaninEhm, Jan-HenningHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2021 67 Stichwortbeitrag Implementationsforschung. Wie Wissenschaft zu Verbesserungen im Bildungssystem beitragen kannSchrader, JosefHasselhorn, MarcusHetfleisch, PetraGoeze, Annika PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2020 68 Digitalisierung an Schulen – eine BestandsaufnahmeJude, NinaZiehm, JeanetteGoldhammer, FrankDrachsler, HendrikHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2020 69 Are different types of learning disorder associated with distinct cognitive functioning profiles?Brandenburg, JaninHuschka, Sina SimoneVisser, LindaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2021 70 Der wechselseitige Einfluss von Selbstkonzept und Leistung bei Grundschulkindern im Lichte verschiedener längsschnittlicher AnalysemethodenEhm, Jan-HenningHasselhorn, MarcusSchmiedek, Florian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2021 71 Sind Fortbildungsmaßnahmen zu linguistisch fundierter Sprachförderung wirksam? Analysen zu den Kompetenzen von Fachkräften und mehrsprachigen KindernLemmer, RabeaHuschka, SinaGeyer, SabrinaBrandenburg, JaninEhm, Jan-HenningLausecker, AlinaSchulz, PetraHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Adult Education / Further Education 2019 72 Implementationsforschung in BiSS-Transfer - what works when?Titz, CoraHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2020 73 Orthographic knowledge predicts reading and spelling skills over and above general intelligence and phonological awarenessZarić, JelenaHasselhorn, MarcusNagler, Telse PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 74 Developmental trajectories of phonological information processing in upper elementary students with reading or spelling disabilitiesSchmidt, ClaudiaBrandenburg, JaninBusch, JennyBüttner, GerhardGrube, DietmarMähler, ClaudiaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 75 Comorbidities between specific learning disorders and psychopathology in elementary school children in GermanyVisser, LindaKalmar, JuliaLinkersdörfer, JanoschGörgen, RuthRothe, JosefineHasselhorn, MarcusSchulte-Körne, Gerd PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2020 76 Unter welchen Bedingungen gelingt die Implementation eines Modellvorhabens zur Förderung der Schulbereitschaft in Kindertagesstätten? Analysen zum Zusammenspiel von individuellen Merkmalen der Fachkräfte, der Wahrnehmung projektbezogener Merkmale und dem wahrgenommenen ImplementationserfolgHartmann, UlrikeEhm, Jan-HenningHöltge, LeaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Early Childhood Education and Care 2020 77 Entwicklung als Ziel, Voraussetzung und Ergebnis von Bildung. Welchen Nutzen hat die Berücksichtigung entwicklungs-psychologischer Erkenntnisse für die schulische Praxis?Ehm, Jan-HenningHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2020 78 Evaluation of an online version of the CFT 20-R in third and fourth grade childrenVisser, LindaRothe, JosefineSchulte-Körne, GerdHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2022 79 Lernstörungen: Ein unvermeidbares Schicksal?Hasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2022 80 Mobile First? Ein Vergleich von Lese-/Rechtschreibtests in traditionellem Papier-und-Bleistift-Format versus App-FormatRothe, JosefineVisser, LindaGörgen, RuthKalmar, JuliaSchulte-Körne, GerdHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2022 81 Gezielte Förderung der Lernkompetenz am Beispiel der TextverarbeitungHasselhorn, MarcusKoerkel, Joachim PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 1983 82 Transfer und ImplementationSouvignier, ElmarHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2023 83 Förderung von Bewertungskompetenz im Biologieunterricht durch zusätzliche metakognitive Strukturierungshilfen beim Kooperativen Lernen - Ein Beispiel für VeränderungsmessungEggert, SabinaBögeholz, SusanneWatermann, RainerHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2010 result list settings fullfill mark all 1 PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: