details
| Original Title |
Wie kultiviere ich die Bildung bei dem Standard? Zur Organisation kompetenz- und prozess-intensiven Lernens |
|---|---|
| Parallel title | How do I cultivate "Bildung" with the standard? About the organization of competency- and process-orientated learning |
| Author |
Schlömerkemper, Jörg |
| Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 264-269 |
| Document | full text (3.760 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Kompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungsstandards; Schulklasse; Lernbedingungen; Lernen; Lernprozess; Soziales Lernen; Lerngruppe; Unterrichtsorganisation; Heterogenität; Leistungsmessung |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 2006 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | "Bildung" und "Standards" zielen auf Dimensionen, die nicht miteinander vereinbar scheinen. In der Tat geht beides nicht gleichzeitig. Deshalb wird vorgeschlagen, "kompetenzorientiertes" und "prozessorientiertes" Lernen zu unterscheiden: In dem einen Bereich sollen individualisiert und nachhaltig Kenntnisse und Fertigkeiten erworben werden, in dem anderen stehen soziale Erfahrungen in heterogenen Gruppen im Vordergrund. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | "Education" and "standards" aim at dimensions which do not seem compatible with each other. Indeed both do not function at the same time. Therefore it is suggested to distinguish "competency-oriented" and "process-oriented" learning: in one area individualized and persistent knowledge and skills are to be acquired, in the other social experiences in heterogeneous groups are in the foreground. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 13.10.2023 |
| Citation | Schlömerkemper, Jörg: Wie kultiviere ich die Bildung bei dem Standard? Zur Organisation kompetenz- und prozess-intensiven Lernens - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 264-269 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273350 - DOI: 10.25656/01:27335 |