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Original Title
Grundzüge einer pädagogischen Interessentheorie
Parallel titlePrinciples of an educational concept of interest
Authors GND-ID ORCID; GND-ID; GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 2, S. 163-173 ZDB
Document
Keywords (German)Lernpsychologie; Interesse; Lernen; Lernmotivation; Handlungsorientierung; Interessentheorie; Interessenforschung; Theoretisches Modell
sub-disciplineGeneral Educational Science
Educational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag gibt einen kurzen Überblick über die aktuellen Verwendungen des Interessenbegriffs in pädagogischen und pädagogisch-psychologischen Zusammenhängen. Unter Bezugnahme auf eine systematische Unterscheidung von Problembereichen einer pädagogischen Interessenforschung wird eine Rahmenkonzeption von Interesse vorgestellt und in Richtung einer Theorie der Wirkungsweise von Interesse weiterentwickelt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors present a short review of recent applications of the concept of interest in education and educational psychology. With reference to a systematic differentiation of problems and issues of pedagogically-oriented research in interests, the authors present a general concept of interest which forms the basis for a theory ofthe "modus operandi" of interests. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1986
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Date of publication29.11.2019
Suggested CitationPrenzel, Manfred; Krapp, Andreas; Schiefele, Hans: Grundzüge einer pädagogischen Interessentheorie - In: Zeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 2, S. 163-173 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-143836
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