search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Georg Feuser/Thomas Maschke: Lehrerbildung auf dem Prüfstand. Welche Qualifikationen braucht die inklusive Schule? Gießen: Psychosozial-Verlag 2013. [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 6 ZDB
Document
Keywords (German)Rezension; Lehrerbildung; Inklusion; Allgemeine Pädagogik; Bildungssystem; Weiterbildung; Theorie-Praxis-Beziehung; Integrative Schule; Waldorfschule; Reflexion <Phil>
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Special Needs Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Georg Feuser/Thomas Maschke (Hrsg.): Lehrerbildung auf dem Prüfstand. Welche Qualifikationen braucht die inklusive Schule? Gießen: Psychosozial-Verlag 2013, 352 S. ISBN 978-3-8379-2300-1
publisher's URLhttp://www.klinkhardt.de/ewr/978383792300.html
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication03.04.2018
Suggested CitationWillmann, Marc: Georg Feuser/Thomas Maschke: Lehrerbildung auf dem Prüfstand. Welche Qualifikationen braucht die inklusive Schule? Gießen: Psychosozial-Verlag 2013. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153290
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)