search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Professionalisierung und Deprofessionalisierung im Lehrer/innenberuf. Ansätze und Befunde aktueller empirischer Forschung [Editorial]
Authors GND-ID; GND-ID
SourceZeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 3 (2014), S. 3-13 ZDB
Document  (267 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Kompetenz; Empirische Forschung; Schule; Lehrer; Lehrerin; Lehrerbildung; Berufswandel; Deprofessionalisierung; Professionalisierung; Profession; Pädagogischer Beruf; Forschungsstand; Einleitung; Struktur
sub-disciplineGeneral Educational Science
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN2191-3560; 2195-2671
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
other articles of this journalZeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.11.2018
CitationBonnet, Andreas; Hericks, Uwe: Professionalisierung und Deprofessionalisierung im Lehrer/innenberuf. Ansätze und Befunde aktueller empirischer Forschung [Editorial] - In: Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 3 (2014), S. 3-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-160268 - DOI: 10.25656/01:16026
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)