search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Design-Based Research: Eine Forschungsstrategie zur Entwicklung nachhaltiger Innovationen in der schulischen Praxis
Authors GND-ID; GND-ID
Other contributors (e.g. editor)Kutzelmann, Sabine [Hrsg.]; Massler, Ute [Hrsg.]; Peter, Klaus [Hrsg.]; Götz, Kristina [Hrsg.]; Ilg, Angelika [Hrsg.]
SourceMehrsprachiges Lesetheater. Handbuch zu Theorie und Praxis. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2017, S. 15-31
Document  (1.137 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Forschungsmethode; Forschungsdesign; Forschungsstrategie; Theoretisches Modell; Lesekompetenz; Leseförderung; Förderung; Theaterstück; Unterricht; Deutschunterricht; Akzeptanz; Forschungsergebnis; Projekt; Projektbericht; Evakuierung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8474-1109-3; 978-3-8474-2121-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication05.03.2021
CitationKutzelmann, Sabine; Götz, Kristina: Design-Based Research: Eine Forschungsstrategie zur Entwicklung nachhaltiger Innovationen in der schulischen Praxis - In: Mehrsprachiges Lesetheater. Handbuch zu Theorie und Praxis. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2017, S. 15-31 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-209841 - DOI: 10.25656/01:20984
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)