details
Title |
Discovering print: a process approach to initial reading and writing in West Germany |
---|---|
Author |
Brügelmann, Hans J. ![]() ![]() |
Source | The reading teacher 40 (1986) 3, S. 294-298 ![]() |
Document | full text (434 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lesenlernen; Schreiben; Schriftspracherwerb; Schreibunterricht; Leseunterricht; Didaktik; Leseförderung; Erstleseunterricht; Lernmethode; Primarbereich; Deutschland-BRD |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0034-0561; 00340561 |
Language | English |
Year of creation | 1986 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The article describes a concept of the language experience approach for German schools based on stage models of reading and writing development und structured by a "didactic map" of eight areas of educational activities. (Author) |
Abstract (German): | Der Beitrag skizziert eine Konzeption des Spracherfahrungsansatzes für deutsche Schulen, der sich an strategieorientierten Entwicklungsmodellen für den Schriftspracherwerb orientiert und im Rahmen einer "didaktischen Landkarte" mit acht Lernfeldern konkrete Aktivitäten zur Lese- und Schreibförderung vorstellt. (Autor) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.02.2021 |
Citation | Brügelmann, Hans J.: Discovering print: a process approach to initial reading and writing in West Germany - In: The reading teacher 40 (1986) 3, S. 294-298 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213622 - DOI: 10.25656/01:21362 |