search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Martin Drahmann: Lehramtsstudierende in Begabtenförderungswerken. Motivation, Überzeugungen und Bewertung der Förderung. Münster/ New York/ München/ Berlin: Waxmann 2017 (340 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 2 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Lehrer; Lehrerbildung; Lehramtsstudent; Begabter; Begabtenförderung; Motivation; Überzeugung; Berufswahl; Studie; Umfrage; Empirische Untersuchung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Martin Drahmann: Lehramtsstudierende in Begabtenförderungswerken. Motivation, Überzeugungen und Bewertung der Förderung. Münster/ New York/ München/ Berlin: Waxmann 2017 (340 S.; ISBN 978-3-8309-3615-2; 44,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication18.02.2021
Suggested CitationSpiegler, Thomas: Martin Drahmann: Lehramtsstudierende in Begabtenförderungswerken. Motivation, Überzeugungen und Bewertung der Förderung. Münster/ New York/ München/ Berlin: Waxmann 2017 (340 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214775
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)