search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Einleitung: Aufklärung als Lernprozeß
Author GND-ID
SourceOelkers, Jürgen [Hrsg.]: Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 9-23. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 28)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogik; Bildung; Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Gesellschaft; Lernen; Lernprozess; Aufklärung <Phil>; Vernunft; Subjekt <Phil>; Wissenschaft; Philosophie; Politik; Herrschaft; Organisation; Öffentlichkeit; Moderne; Geschichte <Histor>
sub-disciplineHistory of Education
General Educational Science
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41128-6
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication26.03.2021
Suggested CitationOelkers, Jürgen: Einleitung: Aufklärung als Lernprozeß - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 9-23. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 28) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218321
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)