details
| Title |
Was wissen Pädagogen über ihr Können? Professionstheoretische Überlegungen zum Theorie-Praxis-Problem in der Pädagogik |
|---|---|
| Authors |
Dewe, Bernd |
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 143-162. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
| Document | full text (1.698 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Pädagogik; Pädagoge; Wissen; Wissenschaft; Theorie; Praxis; Theorie-Praxis-Beziehung; Pädagogisches Handeln; Handlung; Handlungswissenschaft; Handlungstheorie; Strukturalismus; Konstruktivismus; Kognitionspsychologie; Beruf; Berufsethos; Profession; Professionalisierung; Organisation; Institution |
| sub-discipline | General Educational Science Vocational Education and Training |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
| Language | German |
| Year of creation | 1991 |
| review status | Peer-Reviewed |
| is part of: | Pädagogisches Wissen |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 29.03.2021 |
| Citation | Dewe, Bernd; Radtke, Frank-Olaf: Was wissen Pädagogen über ihr Können? Professionstheoretische Überlegungen zum Theorie-Praxis-Problem in der Pädagogik - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 143-162. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218703 - DOI: 10.25656/01:21870 |