details
| Title | 
Was wissen Pädagogen über ihr Können? Professionstheoretische Überlegungen zum Theorie-Praxis-Problem in der Pädagogik  | 
|---|---|
| Authors | 
Dewe, Bernd  | 
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 143-162. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) | 
| Document | full text (1.698 KB) | 
| License of the document | In copyright | 
| Keywords (German) | Pädagogik; Pädagoge; Wissen; Wissenschaft; Theorie; Praxis; Theorie-Praxis-Beziehung; Pädagogisches Handeln; Handlung; Handlungswissenschaft; Handlungstheorie; Strukturalismus; Konstruktivismus; Kognitionspsychologie; Beruf; Berufsethos; Profession; Professionalisierung; Organisation; Institution | 
| sub-discipline | General Educational Science Vocational Education and Training  | 
| Document type | Article (from a serial) | 
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 | 
| Language | German | 
| Year of creation | 1991 | 
| review status | Peer-Reviewed | 
| is part of: | Pädagogisches Wissen | 
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity | 
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) | 
| Date of publication | 29.03.2021 | 
| Citation | Dewe, Bernd; Radtke, Frank-Olaf: Was wissen Pädagogen über ihr Können? Professionstheoretische Überlegungen zum Theorie-Praxis-Problem in der Pädagogik - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 143-162. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218703 - DOI: 10.25656/01:21870 |