search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Computational Thinking bei Sachunterrichtsstudierenden im Lehr-Lern-Labor. Eine Rasch-Analyse
Authors
SourceSachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 122-128. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32)
Document  (850 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2496-5; 978-3-7815-5935-6; 9783781524965; 9783781559356
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das Desiderat der gegenwärtig noch wenig beforschten Informatikkompetenzen angehender Grundschullehrkräften greifen die Autor*innen im Beitrag auf. Im Rahmen des QLB-Projektes K2teach validieren sie nicht nur einen Test zur Erfassung des Computational Thinking bei Studierenden des Lehramtes Grundschule, sondern belegen, dass ein entsprechend ausgerichtetes Seminar mit Theorie- und Praxisphasen die Entwicklung des Computational Thinking signifikant steigern kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since little research has been done on computer science competencies among students of elementary school teaching, a study was conducted in the QLB project K2teach at the Freie Universität Berlin, which focused on the cross-validation of a test on computational thinking among primary-teacher-students on the one hand, and on the extent to which participation in an appropriately oriented seminar in the teaching-learning-laboratory format influences its development on the other. The results show both a suitability of the test based on Rasch modeling and a significant increase in computational thinking skills as a result of attending the teaching-learning-lab. (DIPF/Orig.)
is part of:Sachunterricht in der Informationsgesellschaft
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication25.02.2022
CitationBrämer, Martin; Rehfeldt, Daniel; Köster, Hilde: Computational Thinking bei Sachunterrichtsstudierenden im Lehr-Lern-Labor. Eine Rasch-Analyse - In: Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 122-128. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242084 - DOI: 10.25656/01:24208; 10.35468/5935-12
export files

share content at social platforms