search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Individuelle Förderung als Entwicklungsaufgabe für Ganztagsgymnasien
Parallel titleIndividual fostering as developmental task for all-day secondary schools
Authors
SourceDie Deutsche Schule 106 (2014) 2, S. 141-149 ZDB
Document  (287 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit 2009/10 haben 30 Schulen im Projekt "Ganz In" den Schulbetrieb vom Halb- zum Ganztag mit dem Ziel der individuellen Förderung umgebaut. Die Frage ist, welche Entwicklungen sich bei der Realisierung der individuellen Förderung abzeichnen und welche Herausforderungen sich stellen. Anhand von Berichten werden Entwicklungen von zwei Schulen exemplarisch nachgezeichnet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since 2009/10, 30 secondary schools in the research project "Ganz In" reorganize themselves from half-day into all-day schooling. They concentrate on the implementation of individual support and its challenges. Reports of the schools will be used to trace the developmental process. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationLindemann, Susanne; Glesemann, Birte; Jäger, Daniela J.: Individuelle Förderung als Entwicklungsaufgabe für Ganztagsgymnasien - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 2, S. 141-149 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258512 - DOI: 10.25656/01:25851
export files

share content at social platforms