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Original Title
Fächerverbünde in der Sekundarstufe. Wie beurteilen Lehrkräfte neue curriculare Vernetzungen?
Parallel titleInterdisciplinary curricula in secondary education. How do teachers assess the recently combined subjects?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 316-329 ZDB
Document  (5.367 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im fächerübergreifenden Unterricht sollen Schüler bedeutungsvolles und anwendungsfähiges Wissen erwerben. Die bildungspolitischen Vorgaben in diesem Bereich unterscheiden sich erheblich von Bundesland zu Bundesland. In einer empirischen Studie wird erkundet, wie Lehrkräfte in Baden-Württemberg die dort entwickelten Fächerverbünde einschätzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Interdisciplinary teaching in secondary education aims to provide more meaningful learning environments for all students. Educational policy in this field differs from state to state. This empirical study examines how teachers in Baden-Württemberg view the recently combined subjects in secondary schools. (DIPF/Orig.)
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Date of publication21.09.2023
CitationMaier, Uwe; Rauin, Udo; Kraft, Joachim: Fächerverbünde in der Sekundarstufe. Wie beurteilen Lehrkräfte neue curriculare Vernetzungen? - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 316-329 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273018 - DOI: 10.25656/01:27301
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