details
Original Title |
Fächerverbünde in der Sekundarstufe. Wie beurteilen Lehrkräfte neue curriculare Vernetzungen? |
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Parallel title | Interdisciplinary curricula in secondary education. How do teachers assess the recently combined subjects? |
Authors |
Maier, Uwe ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 316-329 ![]() |
Document | full text (5.367 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Sekundarstufe I; Hauptschule; Lehrer; Lernen; Curriculum; Lehrplan; Unterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Fachunterricht; Interdisziplinarität; Befragungstechnik; Empirische Forschung; Fragebogen; Auswertung; Umfrage; Baden-Württemberg; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im fächerübergreifenden Unterricht sollen Schüler bedeutungsvolles und anwendungsfähiges Wissen erwerben. Die bildungspolitischen Vorgaben in diesem Bereich unterscheiden sich erheblich von Bundesland zu Bundesland. In einer empirischen Studie wird erkundet, wie Lehrkräfte in Baden-Württemberg die dort entwickelten Fächerverbünde einschätzen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Interdisciplinary teaching in secondary education aims to provide more meaningful learning environments for all students. Educational policy in this field differs from state to state. This empirical study examines how teachers in Baden-Württemberg view the recently combined subjects in secondary schools. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2007 |
Statistics | ![]() |
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Date of publication | 21.09.2023 |
Citation | Maier, Uwe; Rauin, Udo; Kraft, Joachim: Fächerverbünde in der Sekundarstufe. Wie beurteilen Lehrkräfte neue curriculare Vernetzungen? - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 316-329 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273018 - DOI: 10.25656/01:27301 |