search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Medienpädagogik und Schulentwicklung. Projekte, Modellversuche und der Schulalltag
Parallel titleMedia education and the development of schools. Projects, experiments and everyday schooling
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 90-99 ZDB
Document  (11.423 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die medienpädagogische Arbeit in den Schulen löst ihre konzeptionellen Ansprüche und Möglichkeiten nicht hinreichend ein. Sie findet lediglich fachbezogen statt und hat geringen Spielraum für unkonventionelle Experimente und ermutigende Erfahrungen. Sie folgt den überkommenen Strukturmerkmalen der Schule. Zu fordern sind mehr interdisziplinäre und projektbezogene Medienaktivitäten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Media education in everyday teaching does not measure up to its conceptional demands and opportunities. The practice of media education mostly takes place within the limits of separate subjects, there is hardly any space for non conventional experiments and new experiences. This kind of teaching supports the existing structure of schools. More interdisciplinary and project oriented teaching and learning is required. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationDichanz, Horst: Medienpädagogik und Schulentwicklung. Projekte, Modellversuche und der Schulalltag - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 90-99 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273214 - DOI: 10.25656/01:27321
export files

share content at social platforms