search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kompetenzentwicklung durch Erlebnispädagogik in der Schule. Konzepte, Befunde und Perspektiven
Parallel titleFostering social skill development through adventure education for schools. Concepts, findings and perspectives
Authors
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 470-487 ZDB
Document  (12.128 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Durch Erlebnispädagogik können Kompetenzen gefördert werden, die für eine umfassende Persönlichkeitsentwicklung wichtig sind. Eine Evaluationsstudie an Essener Gesamtschulen macht dies deutlich. Erlebnispädagogische Prinzipien und Methoden sollten jedoch bei der Weiterentwicklung von Schule und Unterricht stärker bedacht werden. Beispiele aus der Praxis zeigen auf, welche Wirkung Erlebnispädagogik haben kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Adventure Education has the potential for broad skill development. This is revealed by an evaluation study among children in comprehensive schools in Essen. Against this background, corresponding concepts should be considered more extensively for the purpose of school improvement. Praxis examples highlight the possible impact of adventure education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.10.2023
CitationAckeren, Isabell van; Boeger, Annette; Schut-Ansteeg, Thomas: Kompetenzentwicklung durch Erlebnispädagogik in der Schule. Konzepte, Befunde und Perspektiven - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 470-487 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273513 - DOI: 10.25656/01:27351
export files

share content at social platforms