details
Original Title |
Kompetenzentwicklung durch Erlebnispädagogik in der Schule. Konzepte, Befunde und Perspektiven |
---|---|
Parallel title | Fostering social skill development through adventure education for schools. Concepts, findings and perspectives |
Authors |
Ackeren, Isabell van ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 470-487 ![]() |
Document | full text (12.128 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kognitive Entwicklung; Motorische Entwicklung; Persönlichkeitsentwicklung; Selbstkonzept; Gesamtschule; Schüler; Lernen; Soziale Kompetenz; Erlebnispädagogik; Handlungsorientierung; Konzeption; Wirkung; Jugendlicher; Deutschland; Projekt; Evaluation; Fallbeispiel; Essen <Stadt>; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Durch Erlebnispädagogik können Kompetenzen gefördert werden, die für eine umfassende Persönlichkeitsentwicklung wichtig sind. Eine Evaluationsstudie an Essener Gesamtschulen macht dies deutlich. Erlebnispädagogische Prinzipien und Methoden sollten jedoch bei der Weiterentwicklung von Schule und Unterricht stärker bedacht werden. Beispiele aus der Praxis zeigen auf, welche Wirkung Erlebnispädagogik haben kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Adventure Education has the potential for broad skill development. This is revealed by an evaluation study among children in comprehensive schools in Essen. Against this background, corresponding concepts should be considered more extensively for the purpose of school improvement. Praxis examples highlight the possible impact of adventure education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2023 |
Citation | Ackeren, Isabell van; Boeger, Annette; Schut-Ansteeg, Thomas: Kompetenzentwicklung durch Erlebnispädagogik in der Schule. Konzepte, Befunde und Perspektiven - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 470-487 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273513 - DOI: 10.25656/01:27351 |