search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Förderung produktiven Denkens. Eine wichtige Konsequenz aus der PISA-Studie
Parallel titleThe furthering of productive thinking. An important consequence of the PISA study
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 27-33 ZDB
Document  (1.748 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die in der PISA-Untersuchung gestellten Aufgaben zielen schwerpunktmäßig auf produktives, flexibles, einfallsreiches Denken. Hier liegt in deutschen Schulen womöglich ein Defizit des Unterrichts. Mit theoretischen Überlegungen und konkreten Beispielen wird an entsprechende Konzepte erinnert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The PISA assignments focussed mainly on productive,flexible, ingenious thinking. Perhaps there is a certain deficit regarding these competencies in German school instruction. Based on theoretical reflection and concrete examples the respective concepts are reminded of. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationBönsch, Manfred: Die Förderung produktiven Denkens. Eine wichtige Konsequenz aus der PISA-Studie - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 27-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274392 - DOI: 10.25656/01:27439
export files

share content at social platforms