details
Original Title |
Die Förderung produktiven Denkens. Eine wichtige Konsequenz aus der PISA-Studie |
---|---|
Parallel title | The furthering of productive thinking. An important consequence of the PISA study |
Author |
Bönsch, Manfred ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 27-33 ![]() |
Document | full text (1.748 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Denkerziehung; Problemlösen; Produktives Denken; Experiment; Planspiel; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsprozess |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die in der PISA-Untersuchung gestellten Aufgaben zielen schwerpunktmäßig auf produktives, flexibles, einfallsreiches Denken. Hier liegt in deutschen Schulen womöglich ein Defizit des Unterrichts. Mit theoretischen Überlegungen und konkreten Beispielen wird an entsprechende Konzepte erinnert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The PISA assignments focussed mainly on productive,flexible, ingenious thinking. Perhaps there is a certain deficit regarding these competencies in German school instruction. Based on theoretical reflection and concrete examples the respective concepts are reminded of. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2023 |
Citation | Bönsch, Manfred: Die Förderung produktiven Denkens. Eine wichtige Konsequenz aus der PISA-Studie - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 27-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274392 - DOI: 10.25656/01:27439 |