search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Pädagogischer Umgang mit Computerspielen. Anmerkungen zu einem medienpädagogischen Experiment
Parallel titleDealing pedagogically with computer games. Notes on an experiment in media-education
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 34-51 ZDB
Document  (4.816 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Computerspiele faszinieren viele Kinder und Jugendliche und irritieren Pädagogen. In einem Seminar an der Universität Potsdam wurden solche Spiele eingehend analysiert. Dabei zeigte sich, dass diese Spiele eine spezifische Kompetenz erfordern und fördern. Sie haben allerdings auch eine besondere Beziehung zu Gewalt. Möglichkeiten einer pädagogischen Intervention erfordern eine Kompetenzerweiterung bei Eltern, Lehrern und Erziehern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Computer games are fascinating to many children and youths and irritating to pedagogues. In a seminar at the university of Potsdam such games have been thoroughly analyzed. It became evident that these games require and further a specific competence. However, they also have a special relation to violence. Possibilities and limits of a pedagogical intervention require an extension of competence affecting also parents, teachers and educators. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationPilarczyk, Ulrike: Pädagogischer Umgang mit Computerspielen. Anmerkungen zu einem medienpädagogischen Experiment - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 34-51 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274409 - DOI: 10.25656/01:27440
export files

share content at social platforms