details
Original Title |
Der Portfolioansatz - die Wiederentdeckung des Lernsubjekts? Rezeption und Entwicklungen im deutschen Sprachraum |
---|---|
Parallel title | The portfolio approach - rediscovering the learning subject? Reception and developments within the German speaking countries |
Author |
Häcker, Thomas H. ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 204-216 ![]() |
Document | full text (10.796 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezeption; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernprozess; Selbstständiges Lernen; Schülerorientierter Unterricht; Offener Unterricht; Leistung; Portfolio; Deutschland; Österreich; Schweiz; USA |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Das Portfolio im Bildungsbereich avanciert im deutschen Sprachraum gegenwärtig zu einem viel gebrauchten Schlagwort. Mit der Häufigkeit seiner Verwendung steigt aber nicht automatisch die Klarheit über die dahinter stehenden Konzepte und Vorstellungen von Bildung, Lernen und Unterricht. Der Portfolioansatz ist ein anspruchvolles und voraussetzungsreiches Konzept, bei dessen Einführung zahlreiche äußere wie innere Voraussetzungen beachtet werden müssen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | At present, the term "Portfolio" is being used in many different meanings. Its frequent use does not clarify the underlying concepts and ideas of education, learning and teaching. The use of Portfolio in education is demanding. It requires many preconditions and qualifications which should receive more attention before introducing it into classroom work. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.11.2023 |
Citation | Häcker, Thomas H.: Der Portfolioansatz - die Wiederentdeckung des Lernsubjekts? Rezeption und Entwicklungen im deutschen Sprachraum - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 204-216 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275106 - DOI: 10.25656/01:27510 |