search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Der Portfolioansatz - die Wiederentdeckung des Lernsubjekts? Rezeption und Entwicklungen im deutschen Sprachraum
Parallel titleThe portfolio approach - rediscovering the learning subject? Reception and developments within the German speaking countries
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 204-216 ZDB
Document  (10.796 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Portfolio im Bildungsbereich avanciert im deutschen Sprachraum gegenwärtig zu einem viel gebrauchten Schlagwort. Mit der Häufigkeit seiner Verwendung steigt aber nicht automatisch die Klarheit über die dahinter stehenden Konzepte und Vorstellungen von Bildung, Lernen und Unterricht. Der Portfolioansatz ist ein anspruchvolles und voraussetzungsreiches Konzept, bei dessen Einführung zahlreiche äußere wie innere Voraussetzungen beachtet werden müssen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At present, the term "Portfolio" is being used in many different meanings. Its frequent use does not clarify the underlying concepts and ideas of education, learning and teaching. The use of Portfolio in education is demanding. It requires many preconditions and qualifications which should receive more attention before introducing it into classroom work. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.11.2023
CitationHäcker, Thomas H.: Der Portfolioansatz - die Wiederentdeckung des Lernsubjekts? Rezeption und Entwicklungen im deutschen Sprachraum - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 204-216 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275106 - DOI: 10.25656/01:27510
export files

share content at social platforms