details
Original Title |
Nachhaltiger lernen - aber wie? Lernerfahrungen von Schülerinnen und Schülern |
---|---|
Parallel title | Sustained leraning - but how? Learning experiences of students |
Author | Haenisch, Hans |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 58-69 |
Document | full text (12.042 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Wissen; Pädagogische Forschung; Lernpsychologie; Exploration; Schüler; Lernbedingungen; Lernen; Lernerfahrung; Lernprozess; Motivation; Soziales Lernen; Unterricht; Arbeit; Praxis; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Wenn man Schülerinnen und Schüler fragt, wie sie am besten lernen können, dann geben sie ziemlich genau an, unter welchen Bedingungen dies der Fall ist. In einer Erkundungsstudie wurden zehn Merkmale von Lernprozessen identifiziert, die nachhaltiges Lernen fördern. Diese Ergebnisse werden mit ausgewählten Befunden aus der neueren Lernbiologie verglichen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | When asked, students can identify optimal learning conditions quite precisely. Ten characteristics of sustained learning processes have been identified in an explorative study. These results have been compared to selected findings from the biology of learning. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.11.2023 |
Citation | Haenisch, Hans: Nachhaltiger lernen - aber wie? Lernerfahrungen von Schülerinnen und Schülern - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 58-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275415 - DOI: 10.25656/01:27541 |