search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Nachhaltiger lernen - aber wie? Lernerfahrungen von Schülerinnen und Schülern
Parallel titleSustained leraning - but how? Learning experiences of students
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 58-69 ZDB
Document  (12.042 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wenn man Schülerinnen und Schüler fragt, wie sie am besten lernen können, dann geben sie ziemlich genau an, unter welchen Bedingungen dies der Fall ist. In einer Erkundungsstudie wurden zehn Merkmale von Lernprozessen identifiziert, die nachhaltiges Lernen fördern. Diese Ergebnisse werden mit ausgewählten Befunden aus der neueren Lernbiologie verglichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):When asked, students can identify optimal learning conditions quite precisely. Ten characteristics of sustained learning processes have been identified in an explorative study. These results have been compared to selected findings from the biology of learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2023
CitationHaenisch, Hans: Nachhaltiger lernen - aber wie? Lernerfahrungen von Schülerinnen und Schülern - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 58-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275415 - DOI: 10.25656/01:27541
export files

share content at social platforms