search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernziel Selbstständigkeit - aber wie? Der "Arbeitsbogen" von Projekten in der gymnasialen Oberstufe
Parallel titleAim of study: self-depence - but how? The "work-arch" of projects in upper grades of the "Gymnasium"
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 70-88 ZDB
Document  (25.656 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Welche Anforderungen müssen Schülerinen und Schüler der gymnasialen Oberstufe beim "selbstständigen Lernen" bewältigen? Und wie können sie dabei von den Lehrenden unterstützt werden? In einem Deutschkurs wurde beobachtet, durch welchen "Arbeitsbogen" die zentralen Komponenten solcher Arbeitsprozesse überspannt sind. Daraus lassen sich Elemente einer Didaktik des selbstständigen Lernens ableiten. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):What kind of requirements do students in the upper grades of the "Gymnasium" need to fulfill when learning self-directedly? The kind of work-arch spanning the components of such processes has been observed and identified in a German-class. This allows to draw conclusions for a didactics of self-directed learning. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2023
CitationBräu, Karin: Lernziel Selbstständigkeit - aber wie? Der "Arbeitsbogen" von Projekten in der gymnasialen Oberstufe - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 70-88 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275429 - DOI: 10.25656/01:27542
export files

share content at social platforms