search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Übung braucht bessere Bedingungen! Epochenunterricht fördert den Lernerfolg
Parallel titleExercises need better conditions! Instruction in "Epochenunterricht" furthers learning achievement
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 456-468 ZDB
Document  (20.233 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Üben lässt sich durch das Was und Wie der Aufgaben innerhalb des üblichen Unterrichts nur bedingt verbessern. Helfen könnte eine Veränderung der Rahmenbedingungen. Als eine Alternative zur üblichen Stundenorganisation könnte der Epochenunterricht dazu beitragen, die Fächerfolge zu entzerren, den Umfang der Inhalte zu verringern und das Üben auf Wesentliches zu zentrieren. (DPIF/Orig.)
Abstract (English):Practising through the "what" and "why" of the exercises might be improved only in a limited way within the framework of standard instruction. This deficit might be remedied by a change of the framework. As an alternative to the standard organisation in lessons, instruction in epochs might contribute to restructure the sequence and content of subjects taught, and to focus exercises on the crucial issues. (DPIF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2023
CitationKamm, Helmut: Übung braucht bessere Bedingungen! Epochenunterricht fördert den Lernerfolg - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 456-468 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275862 - DOI: 10.25656/01:27586
export files

share content at social platforms