details
Original Title |
Übung braucht bessere Bedingungen! Epochenunterricht fördert den Lernerfolg |
---|---|
Parallel title | Exercises need better conditions! Instruction in "Epochenunterricht" furthers learning achievement |
Author |
Kamm, Helmut ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 456-468 ![]() |
Document | full text (20.233 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lernerfolg; Lernprozess; Epochenunterricht; Exemplarisches Lernen; Gruppenarbeit; Lerninhalt; Übung; Hausaufgabe; Unterrichtsorganisation; Unterrichtszeit; Fächerübergreifender Unterricht; Kontinuität; Wiederholung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Das Üben lässt sich durch das Was und Wie der Aufgaben innerhalb des üblichen Unterrichts nur bedingt verbessern. Helfen könnte eine Veränderung der Rahmenbedingungen. Als eine Alternative zur üblichen Stundenorganisation könnte der Epochenunterricht dazu beitragen, die Fächerfolge zu entzerren, den Umfang der Inhalte zu verringern und das Üben auf Wesentliches zu zentrieren. (DPIF/Orig.) |
Abstract (English): | Practising through the "what" and "why" of the exercises might be improved only in a limited way within the framework of standard instruction. This deficit might be remedied by a change of the framework. As an alternative to the standard organisation in lessons, instruction in epochs might contribute to restructure the sequence and content of subjects taught, and to focus exercises on the crucial issues. (DPIF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2023 |
Citation | Kamm, Helmut: Übung braucht bessere Bedingungen! Epochenunterricht fördert den Lernerfolg - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 456-468 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275862 - DOI: 10.25656/01:27586 |