search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Projektstudium
Author
SourceSchmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 243-254. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1)
Document  (424 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8394-5565-4; 9783839455654
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Projektstudium - eine didaktische Methode, die in den 1970er Jahren in Deutschland entstand und sich auf die Verbindung von Theorie und Praxis konzentrierte. In den 1990er Jahren erlebte das Projektstudium eine Wiederbelebung und wurde mit anderen didaktischen Ansätzen wie Service Learning und Transformative Learning kombiniert. Der Text beschreibt die Merkmale des Projektstudiums, seine Vor- und Nachteile sowie seine Entwicklung im Laufe der Zeit. Es werden auch andere didaktische Ansätze vorgestellt, die auf ähnlichen Prinzipien basieren. Der Text betont die Bedeutung von Flexibilität, Kreativität und Reflexivität bei der Umsetzung von Projekten und zeigt, wie Projekte zur Förderung von aktiven und kooperativen Lernprozessen beitragen können. (Herausgeber)
Abstract (English):Project studies - a didactic method that emerged in Germany in the 1970s and focused on combining theory and practice. In the 1990s, project study experienced a revival and was combined with other didactic approaches such as service learning and transformative learning. The text describes the characteristics of project study, its advantages and disadvantages, and its evolution over time. It also presents other didactic approaches based on similar principles. The text emphasizes the importance of flexibility, creativity, and reflexivity in the implementation of projects and shows how projects can help promote active and cooperative learning processes. (Editor)
is part of:Handbuch Transdisziplinäre Didaktik
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.10.2023
CitationWildt, Johannes: Projektstudium - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 243-254. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276578 - DOI: 10.25656/01:27657; 10.14361/9783839455654-023
export files

share content at social platforms