details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283077
DOI: 10.25656/01:28307; 10.3224/hibifo.v9i4.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283077
DOI: 10.25656/01:28307; 10.3224/hibifo.v9i4.07
Original Title |
Entwicklung von Items zur Darstellung fachspezifischer epistemologischer Überzeugungen |
---|---|
Parallel title | Development of items to represent subject-specific epistemological beliefs |
Author | Leitner, Gabriela |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 97-110 ![]() |
Document | full text (269 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Fachspezifik; Überzeugung; Erkenntnistheorie; Ernährung; Fachdidaktik; Item; Lehramtsstudent; Berufsbildende Schule; Österreich |
sub-discipline | Vocational Education and Training Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der vorliegende Artikel skizziert die Entwicklung von Items zur Darstellung fachspezifischer epistemologischer Überzeugungen von Lehramtsstudierenden für berufsbildende Schulen in Österreich im Fachbereich Ernährung. Vor allem naturwissenschaftliche Unterrichtsfächer haben dazu bereits geforscht. Mittels Hermeneutik, Induktion und Abduktion wurden Items generiert, überprüft und ggf. bereinigt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article outlines the development of items for the presentation of subject-specific epistemological beliefs of student teachers for VET schools and colleges in Austria in the field of nutrition. Natural science subjects, in particular, have already researched this. Using hermeneutics, induction, and abduction, items were generated, checked and, if necessary, adjusted. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.12.2023 |
Citation | Leitner, Gabriela: Entwicklung von Items zur Darstellung fachspezifischer epistemologischer Überzeugungen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 97-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283077 - DOI: 10.25656/01:28307; 10.3224/hibifo.v9i4.07 |