search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Entwicklung von Items zur Darstellung fachspezifischer epistemologischer Überzeugungen
Parallel titleDevelopment of items to represent subject-specific epistemological beliefs
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 97-110 ZDB
Document  (269 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Artikel skizziert die Entwicklung von Items zur Darstellung fachspezifischer epistemologischer Überzeugungen von Lehramtsstudierenden für berufsbildende Schulen in Österreich im Fachbereich Ernährung. Vor allem naturwissenschaftliche Unterrichtsfächer haben dazu bereits geforscht. Mittels Hermeneutik, Induktion und Abduktion wurden Items generiert, überprüft und ggf. bereinigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article outlines the development of items for the presentation of subject-specific epistemological beliefs of student teachers for VET schools and colleges in Austria in the field of nutrition. Natural science subjects, in particular, have already researched this. Using hermeneutics, induction, and abduction, items were generated, checked and, if necessary, adjusted. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.12.2023
CitationLeitner, Gabriela: Entwicklung von Items zur Darstellung fachspezifischer epistemologischer Überzeugungen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 97-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283077 - DOI: 10.25656/01:28307; 10.3224/hibifo.v9i4.07
export files

share content at social platforms