details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301569
DOI: 10.25656/01:30156; 10.3224/hibifo.v11i2.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301569
DOI: 10.25656/01:30156; 10.3224/hibifo.v11i2.08
Original Title |
Diversität – Chancen und Herausforderungen |
---|---|
Parallel title | Diversity – opportunities and challenges |
Author |
Obermoser, Susanne ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 95-106 ![]() |
Document | full text (1.560 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Vielfalt; Heterogenität; Inklusion; Hochschule; Partizipation; Lernschwierigkeit; Student; Chancengleichheit; Geistige Behinderung; Psychische Behinderung; Ernährung; Österreich |
sub-discipline | Special Education Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | An der Pädagogischen Hochschule Salzburg Stefan Zweig wird als tertiärem „Zentrum für diversitätsbewusste und inklusive Pädagog_innenbildung“ das Anerkennen von Vielfalt und Sicherstellen von Chancengleichheit großgeschrieben. In diesem Beitrag sollen vor allem anhand des Konzepts der Inklusiven Hochschule und des Hochschulprogrammes BLuE mögliche Chancen und Herausforderungen von Diversität aufgezeigt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | At the Salzburg Stefan Zweig University of Teacher Education, as a tertiary “centre for diversity-conscious and inclusive teacher education”, the acceptance of diversity and ensuring equal opportunities is a priority. In this article, possible opportunities and challenges of diversity will be highlighted, based on the concept of the Inclusive University and the university programme BLuE. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.07.2024 |
Citation | Obermoser, Susanne: Diversität – Chancen und Herausforderungen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 95-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301569 - DOI: 10.25656/01:30156; 10.3224/hibifo.v11i2.08 |