search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vom Acker bis zum Teller und zurück. Bildung für Nachhaltige Ernährung
Parallel titleFrom the field to the plate and back. Education for sustainable nutrition
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 73-88 ZDB
Document  (501 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der urbane Lebensmittelanbau im Bildungssetting kann zur Transformation des Ernährungssystems beitragen, indem Kreislaufwirtschaft und nachhaltige Ernährungssysteme anhand von Themen und Inhalten adressiert werden. Bildung für Nachhaltige Ernährung ermöglicht im Gegensatz zur Bildung für nachhaltige Entwicklung eine kontroverse und reflektierende Diskussion alltäglicher Ess- und Konsumentscheidungen, die von Food Values und Esskultur gerahmt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Urban food production in an educational setting can contribute to the transformation of the nutrition system by addressing the circular economy and sustainable food systems through themes and content. Education for Sustainable Nutrition, in contrast to Education for Sustainable Development, enables a controversial and reflective discussion of everyday eating and consumption choices framed by food values and culinary culture. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.12.2024
CitationGrundmann, Stephanie; Groth, Karin; Langen, Nina: Vom Acker bis zum Teller und zurück. Bildung für Nachhaltige Ernährung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 73-88 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321124 - DOI: 10.25656/01:32112; 10.3224/hibifo.v11i4.06
export files

share content at social platforms