details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321150
DOI: 10.25656/01:32115; 10.3224/hibifo.v11i4.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321150
DOI: 10.25656/01:32115; 10.3224/hibifo.v11i4.09
Original Title |
Zur Explikation fachdidaktischen Wissens im Lernfeld Ernährung. Eine Analyse von Studienaufgaben |
---|---|
Parallel title | Explication of pedagogical content knowledge in nutritional education. An analysis of study material |
Authors |
Obermoser, Susanne ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 115-124 ![]() |
Document | full text (299 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Fachdidaktik; Fachwissen; Ernährung; Inhaltsanalyse; Profession; Wissen; Lehramtsstudent |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Eine Sammlung von Studienaufgaben zur Professionsentwicklung Studierender im Lehramt Ernährung wurde inhaltsanalytisch dahingehend untersucht, welchen Kategorien des Professionswissens in Fachdidaktik Ernährung sie potentiell zuarbeiten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Study tasks are intended to support the professional development of students in the nutrition teaching profession. These were analysed in terms of content to determine which categories of professional knowledge they potentially contribute to. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.12.2024 |
Citation | Obermoser, Susanne; Pittino, Jaqueline; Gimpl, Carina; Buchner, Ursula: Zur Explikation fachdidaktischen Wissens im Lernfeld Ernährung. Eine Analyse von Studienaufgaben - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 115-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321150 - DOI: 10.25656/01:32115; 10.3224/hibifo.v11i4.09 |