search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Explikation fachdidaktischen Wissens im Lernfeld Ernährung. Eine Analyse von Studienaufgaben
Parallel titleExplication of pedagogical content knowledge in nutritional education. An analysis of study material
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 115-124 ZDB
Document  (299 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine Sammlung von Studienaufgaben zur Professionsentwicklung Studierender im Lehramt Ernährung wurde inhaltsanalytisch dahingehend untersucht, welchen Kategorien des Professionswissens in Fachdidaktik Ernährung sie potentiell zuarbeiten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Study tasks are intended to support the professional development of students in the nutrition teaching profession. These were analysed in terms of content to determine which categories of professional knowledge they potentially contribute to. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.12.2024
CitationObermoser, Susanne; Pittino, Jaqueline; Gimpl, Carina; Buchner, Ursula: Zur Explikation fachdidaktischen Wissens im Lernfeld Ernährung. Eine Analyse von Studienaufgaben - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 115-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321150 - DOI: 10.25656/01:32115; 10.3224/hibifo.v11i4.09
export files

share content at social platforms