details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323794
DOI: 10.25656/01:32379
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323794
DOI: 10.25656/01:32379
Original Title |
Dramapädagogik-Tage 2022 |
---|---|
Parallel title | Drama in education days 2022. Conference proceedings of the 8th annual conference on performative language teaching and learning |
Creators (corporate) | Dramapädagogik-Tage (8. : 2022 : Kempten) |
Other contributors (e.g. editor) | Giebert, Stefanie [Hrsg.] ![]() ![]() ![]() |
Source | 2025, 198 S. |
Document | full text (2.381 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Theaterpädagogik; Dramapädagogik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Szenische Interpretation; Szenisches Verstehen; Kulturelle Bildung; Zweitsprachenerwerb; Lehrerbildung; Lernen; Hochschule; Hochschullehre; Fremdsprache; Online-Kommunikation; Literaturunterricht; Methode; Wortschatzarbeit; Unterrichtsmethode; Hochschuldidaktik; Mehrsprachigkeit; Lehramtsstudiengang; Spracherwerb; Fernunterricht; Online-Angebot; Konferenzschrift |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Music and Arts Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | Multilingual |
Year of creation | 2025 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Tagungsband zur 8. Konferenz zu Drama und Theater im Fremd- und Zweitsprachenunterricht versammelt Tagungsbeiträge aus den Bereichen Grundlagen, Forschung und Praxis. Die Beiträge, die auf Plenarvorträgen, Präsentationen und Workshops basieren, umfassen unter anderem folgende Themen: Dramapädagogik in Schulen, chorisches Arbeiten, Process Drama und Präsenz, Rollenspiele für Nachhaltigkeit, Dramapädagogik und Führungskräfte, Wortschatzerwerb, Schwedisch mit Dramapädagogik, Hörverstehen und Dramapädagogik, Sprache im Process Drama bewerten, Bildergeschichten als Basis, Drama und Extradisziplinarität, Improvisationsspiele. (Herausgeberinnen) |
Abstract (English): | The conference proceedings of the 8th Conference on Drama and Theatre in Foreign and Second Language Teaching offer conference contributions on research and practice, based on keynote talks, conference presentations and conference workshops. The articles discuss for example the following topics, among others: Drama pedagogy in schools, choral work, process drama and presence, role-playing for sustainability, drama pedagogy and educational leaders, vocabulary acquisition, Swedish with drama pedagogy, listening comprehension and drama pedagogy, evaluating language in process drama, picture stories as a basis, drama and extradisciplinarity, improvisational games. (Editors) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.02.2025 |
Citation | Giebert, Stefanie [Hrsg.]; Göksel, Eva [Hrsg.]: Dramapädagogik-Tage 2022. 2025, 198 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323794 - DOI: 10.25656/01:32379 |