search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Inklusion, BNE und Digitalität als Hebel für Transformationsprozesse in der Schule?
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 3, S. 24-27 ZDB
Document  (235 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Inklusion, Bildung für Nachhaltige Entwicklung (BNE) und Digitalität werden bisher kaum gemeinsam gedacht und umgesetzt. Gleichzeitig versprechen diese pädagogischen Ansätze ein hohes transformatorisches Potenzial an Schulen. Dieser Beitrag skizziert eine explorative Annäherung aus der Perspektive von Schulleitungen zu Transformationsprozessen an Schule. Dabei sollen die Gelingensbedingungen herausgearbeitet werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Inclusion, Education for Sustainable Development, and digitality have so far rarely been thought of and implemented together. At the same time, these educational approaches promise a high transformative potential in schools. This article outlines an exploratory approach from the perspective of school management on transformation processes in schools. The conditions for success are to be elaborated. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.02.2025
CitationRončević, Katarina; Schulz, Lea: Inklusion, BNE und Digitalität als Hebel für Transformationsprozesse in der Schule? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 3, S. 24-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324489 - DOI: 10.25656/01:32448; 10.31244/zep.2024.03.06
export files

share content at social platforms