search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Wirtschaftsunterricht gestalten
Author
SourceBerlin : epubli 2025, 735 S.
Edition7. Auflage
Document  (23.710 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-565054-55-8; 9783565054558
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Gestaltung des Unterrichts an beruflichen Schulen wird in diesem Lehrbuch anhand eines didaktischen Modells systematisch reflektiert. In insgesamt 24 Lerneinheiten werden die curriculare Analyse (Festlegung von Kompetenzerwartungen), die methodisch-mediale Analyse (Gestaltung von Methoden und Medien) sowie die Bedingungsanalyse (Rahmenbedingungen des Lehrens und Lernens) erläutert. Das Buch und ergänzende digitale Materialien – darunter Apps und Tools – stehen als frei zugängliche Open-Educational-Resources (OER) auf der begleitenden Website kostenlos zur Verfügung. (Autor)
Abstract (English):This textbook reflects on the design of teaching in vocational schools through a structured didactic model. Across 24 learning units, it explores curriculum analysis (defining competence expectations), methodological and media analysis (designing methods and learning media), and contextual analysis (examining teaching and learning conditions). The book and additional digital resources – including apps and tools – are available as freely accessible Open Educational Resources (OER) on the accompanying website. (Author)
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication17.10.2025
CitationWilbers, Karl: Wirtschaftsunterricht gestalten. Berlin : epubli 2025, 735 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341319 - DOI: 10.25656/01:34131
export files

share content at social platforms