search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Grundzüge einer pädagogischen Interessentheorie
Parallel titlePrinciples of an educational concept of interest
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 2, S. 163-173 ZDB
Document  (842 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag gibt einen kurzen Überblick über die aktuellen Verwendungen des Interessenbegriffs in pädagogischen und pädagogisch-psychologischen Zusammenhängen. Unter Bezugnahme auf eine systematische Unterscheidung von Problembereichen einer pädagogischen Interessenforschung wird eine Rahmenkonzeption von Interesse vorgestellt und in Richtung einer Theorie der Wirkungsweise von Interesse weiterentwickelt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors present a short review of recent applications of the concept of interest in education and educational psychology. With reference to a systematic differentiation of problems and issues of pedagogically-oriented research in interests, the authors present a general concept of interest which forms the basis for a theory ofthe "modus operandi" of interests. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.11.2019
CitationPrenzel, Manfred; Krapp, Andreas; Schiefele, Hans: Grundzüge einer pädagogischen Interessentheorie - In: Zeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 2, S. 163-173 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-143836 - DOI: 10.25656/01:14383
export files

share content at social platforms