Detailanzeige
Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218451
DOI: 10.25656/01:21845; 10.14705/rpnet.2020.40.1062
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218451
DOI: 10.25656/01:21845; 10.14705/rpnet.2020.40.1062
Titel |
Designing escape game activities for language classes |
---|---|
Autor |
Stollhans, Sascha ![]() |
Originalveröffentlichung | Plutino, Alessia [Hrsg.]; Borthwick, Kate [Hrsg.]; Corradini, Erika [Hrsg.]: Innovative language teaching and learning at university. Treasuring languages. Research-publishing.net 2020, S. 27-32 |
Dokument | Volltext (600 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Fremdsprachenunterricht; Fremdsprache; Sprache; Sprachenlernen; Deutsch als Fremdsprache; Hochschuldidaktik; Didaktik; Spielerisches Lernen; Spiel; Edutainment; Grammatik; Grammatikunterricht; Digitalisierung; Digitale Medien; Lernspiel; Unterrichtstechnologie; Transfer; Entwicklung; Hochschule; Großbritannien |
Teildisziplin | Fachdidaktik/Sprache und Literatur Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-2-490057-60-3; 978-2-490057-61-0; 978-2-490057-59-7; 9782490057603; 9782490057610; 9782490057597 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Escape games are an increasingly popular leisure activity involving a group of players completing tasks to achieve a pre-defined goal, which is usually escaping from a room. In this chapter, the author briefly outlines the educational potential of escape game activities in language classes within the frameworks of gamification, pervasive learning, and ‘serious games’, and in relation to transferable skills. This is followed by a description and evaluation of an escape game he developed for a grammar class on the idiomatic uses of German modal verbs. This was piloted with a first-year undergraduate class at Lancaster University. I conclude by discussing student feedback and considerations for similar activities in the future. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 26.03.2021 |
Quellenangabe | Stollhans, Sascha: Designing escape game activities for language classes - In: Plutino, Alessia [Hrsg.]; Borthwick, Kate [Hrsg.]; Corradini, Erika [Hrsg.]: Innovative language teaching and learning at university. Treasuring languages. Research-publishing.net 2020, S. 27-32 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218451 - DOI: 10.25656/01:21845; 10.14705/rpnet.2020.40.1062 |