Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
What is participation? Pedagogues' interpretative repertoires and ideological dilemmas regarding children's participation in Swedish leisure-time centres
Autoren ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 61-78 ZDB
Dokument  (411 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Freizeit; Außerschulische Jugendbildung; Programm; Schülermitarbeit; Schülermitwirkung; Studentische Mitbestimmung; Demokratie; Entscheidung; Kultureinfluss; Kindesentwicklung; Sozialer Wert; Lehrerverhalten; Kompetenz; Schweden
TeildisziplinSchulpädagogik
Pädagogische Freizeitforschung und Sportpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The aim of the article is to explore how pedagogues in Swedish leisure-time centres interpret and make sense of what may be meant by children's participation. We also focus on ambivalences and competing interpretations of participation and how pedagogues argue for or against divergent interpretations. The material consists of 18 digitally recorded reflection meetings in 6 leisure-time centres. The analyses reveal three interpretative patterns, or in other words, interpretative repertoires of participation, these being (1) formal democracy, (2) making individual choices and (3) responsibility. Ambivalences and competing interpretations concern, in the first place, the interpretation of participation as individual choice versus adult governance and compulsory activities. The arguments used refer to cultural values such as the value of countryside experiences, children's developmental needs, professional commitment and children's best interests. The severity of the clashing ideas is obvious as no working consensus is achieved. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v3i2.20890
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2022
QuellenangabeNärvänen, Anna Liisa; Elvstrand, Helene: What is participation? Pedagogues' interpretative repertoires and ideological dilemmas regarding children's participation in Swedish leisure-time centres - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 61-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230013 - DOI: 10.25656/01:23001
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)