search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Kohärenzgefühl als Einflussfaktor bei der Förderung professioneller Kompetenz von Lehrpersonen im Studium
Parallel titleThe sense of coherence as an influencing factor in the promotion of professional competence of teachers during their studies
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 3-17 ZDB
Document  (1.010 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Ergebnisse der Längsschnittstudie zum Kohärenzgefühl als Prädiktor für die Wahrnehmung von Lern- und Leistungsanforderungen sowie Mobilisierung sozialer Unterstützung bei deren Bewältigung im Studium zeigen, dass persönliche Dispositionen und Ressourcen der Studierenden eine wichtige Rolle bei der Förderung professioneller Kompetenz angehender Lehrpersonen im Studium spielen und hochschulintern berücksichtigt werden sollen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The results of the longitudinal study on the sense of coherence as a predictor for the perception of learning and performance requirements as well as the mobilization of social support in coping with them during studies show that students’ dispositions and resources play an important role in promoting the professional competence of prospective teachers during their studies and should be taken into account within the university. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2021
CitationHellweg, Joanna: Das Kohärenzgefühl als Einflussfaktor bei der Förderung professioneller Kompetenz von Lehrpersonen im Studium - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 3-17 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236451 - DOI: 10.25656/01:23645; 10.3224/hibifo.v8i4.01
export files

share content at social platforms