Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340318
DOI: 10.25656/01:34031; 10.13124/9788860462053
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340318
DOI: 10.25656/01:34031; 10.13124/9788860462053
| Titel |
The primary school as a playful space. Theories and practices in an international perspective |
|---|---|
| Weitere Beteiligte | Berti, Francesca [Hrsg.] |
| Originalveröffentlichung | Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2025, vii, 464 S. |
| Dokument | Volltext (4.760 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Bildung; Spiel; Spielerisches Lernen; Primarbereich; Grundschule; Grundschulpädagogik; Lernen; Didaktik; Wohlbefinden; Narrativität; Theorie; Praxis; Internationaler Vergleich; Lernspiel; Schüler; Lebenswelt; Soziale Kompetenz; Vorschulalter; Lehrer; Kooperatives Spiel; Risiko; Lernprozess; Lebenskompetenz; Historisches Lernen; Schreiben; Literarität; Videospiel; Bilderbuch; Inklusion; Partizipation; Citizen Science; Schulspiel; Digitale Medien; Basteln; Internationalität; Forschung; Elementarbereich; Deutschland; Schottland; Italien; Schweiz; Nordmazedonien; Serbien |
| Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
| Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
| ISBN | 978-88-6046-205-3; 9788860462053 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2025 |
| Begutachtungsstatus | Peer-Review |
| Abstract (Englisch): | Play is a fundamental experience and an essential environment for peer socialisation among school-age children. Research on play in primary school, though, needs to be developed further. The book tackles the gap in the literature by exploring the connection between play and learning, the impact of playfulness in the learning process, and the role of adults in facilitating these processes. The aim is to stimulate international debate and research into theories, policies and practices relating to play in primary schools. Consisting of five sections, the volume first provides conceptual frameworks for didactic and pedagogical reflection. It then offers insights into various aspects of well-being at school, as well as the many forms of play-based learning, playful learning, narrative play and storytelling. Finally, it proposes examples of good practice at the intersection of theoretical reflection and practice in schools. (DIPF/Orig.) |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
| Eintrag erfolgte am | 17.10.2025 |
| Quellenangabe | Berti, Francesca [Hrsg.]; Seitz, Simone [Hrsg.]: The primary school as a playful space. Theories and practices in an international perspective. Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2025, vii, 464 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340318 - DOI: 10.25656/01:34031; 10.13124/9788860462053 |