details
Title |
Siebert, Birger (Hrsg.): Integrative Pädagogik und die Kulturhistorische Theorie, Frankfurt/ Main, Lang, 2010 [Rezension] |
---|---|
Author | Feyerer, Ewald |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 2 |
Document | full text (727 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Integrative Pädagogik; Historische Bildungsforschung; Integration; Inklusion; Selektion; Schulpädagogik; Erziehung; Isolation; Entwicklungspsychologie; Entwicklungsstörung; Diagnostik; Förderung; Kind; Vorschulalter; Vorschule; Integrationsklasse; Altersstufe; Lernmotivation; Lernschwierigkeit; Didaktik; Anfangsunterricht; Unterricht; Kulturgeschichte; Therapie; Neuropsychologie; Weiterbildung; Behinderung; Sonderpädagogik; Grundschulalter; Kompensation; Selbstorganisation; Erzieher; Deutschland; Russland |
sub-discipline | Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2011 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Siebert, Birger (Hrsg.): Integrative Pädagogik und die Kulturhistorische Theorie, Frankfurt/ Main, Lang, 2010, 338 S. |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2011 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.07.2015 |
Citation | Feyerer, Ewald: Siebert, Birger (Hrsg.): Integrative Pädagogik und die Kulturhistorische Theorie, Frankfurt/ Main, Lang, 2010 [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-98661 - DOI: 10.25656/01:9866 |