details
Original Title |
Wie kultiviere ich die Bildung bei dem Standard? Zur Organisation kompetenz- und prozess-intensiven Lernens |
---|---|
Parallel title | How do I cultivate "Bildung" with the standard? About the organization of competency- and process-orientated learning |
Author |
Schlömerkemper, Jörg ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 264-269 ![]() |
Document | full text (3.760 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungsstandards; Schulklasse; Lernbedingungen; Lernen; Lernprozess; Soziales Lernen; Lerngruppe; Unterrichtsorganisation; Heterogenität; Leistungsmessung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | "Bildung" und "Standards" zielen auf Dimensionen, die nicht miteinander vereinbar scheinen. In der Tat geht beides nicht gleichzeitig. Deshalb wird vorgeschlagen, "kompetenzorientiertes" und "prozessorientiertes" Lernen zu unterscheiden: In dem einen Bereich sollen individualisiert und nachhaltig Kenntnisse und Fertigkeiten erworben werden, in dem anderen stehen soziale Erfahrungen in heterogenen Gruppen im Vordergrund. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | "Education" and "standards" aim at dimensions which do not seem compatible with each other. Indeed both do not function at the same time. Therefore it is suggested to distinguish "competency-oriented" and "process-oriented" learning: in one area individualized and persistent knowledge and skills are to be acquired, in the other social experiences in heterogeneous groups are in the foreground. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.10.2023 |
Citation | Schlömerkemper, Jörg: Wie kultiviere ich die Bildung bei dem Standard? Zur Organisation kompetenz- und prozess-intensiven Lernens - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 264-269 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273350 - DOI: 10.25656/01:27335 |