search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie kultiviere ich die Bildung bei dem Standard? Zur Organisation kompetenz- und prozess-intensiven Lernens
Parallel titleHow do I cultivate "Bildung" with the standard? About the organization of competency- and process-orientated learning
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 264-269 ZDB
Document  (3.760 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Bildung" und "Standards" zielen auf Dimensionen, die nicht miteinander vereinbar scheinen. In der Tat geht beides nicht gleichzeitig. Deshalb wird vorgeschlagen, "kompetenzorientiertes" und "prozessorientiertes" Lernen zu unterscheiden: In dem einen Bereich sollen individualisiert und nachhaltig Kenntnisse und Fertigkeiten erworben werden, in dem anderen stehen soziale Erfahrungen in heterogenen Gruppen im Vordergrund. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):"Education" and "standards" aim at dimensions which do not seem compatible with each other. Indeed both do not function at the same time. Therefore it is suggested to distinguish "competency-oriented" and "process-oriented" learning: in one area individualized and persistent knowledge and skills are to be acquired, in the other social experiences in heterogeneous groups are in the foreground. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.10.2023
CitationSchlömerkemper, Jörg: Wie kultiviere ich die Bildung bei dem Standard? Zur Organisation kompetenz- und prozess-intensiven Lernens - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 264-269 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273350 - DOI: 10.25656/01:27335
export files

share content at social platforms