search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lösungsorientierte Gespräche mit Schülern
Parallel titleSolution-oriented talks with students. Clever questions provoke solutions
Authors
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 62-67 ZDB
Document  (2.798 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wer Schülerinnen und Schüler lösungsorientiert beraten will, sollte bei deren Kompetenzen ansetzen und nicht bei den Defiziten. Beratung soll die Schüler dazu anregen, ihre schon vorhandenen Möglichkeiten zur Lösung eines Problems zu entdecken und diese konstruktiv zu nutzen. Hilfreich ist dabei eine spezielle Fragetechnik der Lehrerinnen und Lehrer. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Whoever wants to provide solution-oriented counsel to students, should focus on their strengths and not their weaknesses. Counseling is to stimulate students to discover the already existing possibilities to the solution of problems and to use them constructively. A special technique of questions employed by teachers facilitates this process. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2023
CitationHoigaard, Rune; Mathisen, Petter: Lösungsorientierte Gespräche mit Schülern - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 62-67 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274424 - DOI: 10.25656/01:27442
export files

share content at social platforms