search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernen und Lehren – Erkenntnisse und Empfehlungen zwischen Mythos, Pathos und Logos
Parallel titleLearning and teaching – insights and recommendations among myth, pathos, and logos
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 3-29 ZDB
Document  (1.775 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lernen ist in der Tat sehr individuell, ja persönlich geprägt, erfolgt sehr eigenständig und geht auch recht eigensinnig und eigenwillig vonstatten, bleibt immer eigenverantwortlich. Eigenartig, ja eigentümlich hingegen fallen manche wortgewaltigen Überzeugungen und Tipps für erfolgreiches Lernen sowie Vorstellungen und Ratschläge für das dazu erforderliche Lehren aus – und entpuppen sich gar als Mythen, die einer logisch-rationalen und evidenzbasierten Untersuchung nicht standhalten. Eine (nicht-systematische) narrative Review. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Learning is indeed very individual, even personal, very independent, and proceeds quite stubborn and self-willed, always remains self-responsible. On the other hand, some eloquent convictions and tips for successful learning, as well as ideas and advice for the necessary teaching, are strange, even peculiar—and turn out to be myths that do not stand up to a logical-rational and evidence-based examination. A (non-systematic) narrative review. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.03.2024
CitationBrandl, Werner: Lernen und Lehren – Erkenntnisse und Empfehlungen zwischen Mythos, Pathos und Logos - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 3-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292441 - DOI: 10.25656/01:29244; 10.3224/hibifo.v10i2.01
export files

share content at social platforms