details
| Title |
Ulrich Steffens / Rudolf Messner: Unterrichtsqualität. Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens. Münster: Waxmann 2019 (417 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Rakoczy, Katrin |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 5 |
| Document | full text (123 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Unterrichtsforschung; Unterrichtsqualität; Didaktik; Paradigmenwechsel; Digitalisierung; E-Learning; Fachunterricht; Metakognition; Diagnostik; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Inklusion; Empirische Forschung |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2021 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Ulrich Steffens / Rudolf Messner: Unterrichtsqualität. Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens. Münster: Waxmann 2019 (417 S.; ISBN 978-3-8309-3937-5; 39,90 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2021 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 18.04.2024 |
| Citation | Rakoczy, Katrin: Ulrich Steffens / Rudolf Messner: Unterrichtsqualität. Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens. Münster: Waxmann 2019 (417 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294463 - DOI: 10.25656/01:29446 |