details
Title |
Ulrich Steffens / Rudolf Messner: Unterrichtsqualität. Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens. Münster: Waxmann 2019 (417 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Rakoczy, Katrin ![]() ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 5 ![]() |
Document | full text (123 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Unterrichtsforschung; Unterrichtsqualität; Didaktik; Paradigmenwechsel; Digitalisierung; E-Learning; Fachunterricht; Metakognition; Diagnostik; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Inklusion; Empirische Forschung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Ulrich Steffens / Rudolf Messner: Unterrichtsqualität. Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens. Münster: Waxmann 2019 (417 S.; ISBN 978-3-8309-3937-5; 39,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.04.2024 |
Citation | Rakoczy, Katrin: Ulrich Steffens / Rudolf Messner: Unterrichtsqualität. Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens. Münster: Waxmann 2019 (417 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294463 - DOI: 10.25656/01:29446 |