details
Original Title |
Spiel, Sprache und frühe Kompetenz im Lesen und Schreiben |
---|---|
Parallel title | Children's play, language, and early literacy |
Authors |
Pellegrini, Anthony D. ![]() ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 3, S. 269-281 ![]() |
Document | full text (646 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Vorschulalter; Spiel; Fiktion; Repräsentation; Sprechen; Lesen; Schreiben; Kind; Kinderspiel; Kindersprache; Kognitive Entwicklung; Gesprochene Sprache; Schreibfertigkeit; Lesefertigkeit; Empirische Untersuchung; Piaget, Jean |
sub-discipline | Empirical Educational Research Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1990 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1990 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.06.2025 |
Citation | Pellegrini, Anthony D.; Galda, Lee: Spiel, Sprache und frühe Kompetenz im Lesen und Schreiben - In: Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 3, S. 269-281 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296824 - DOI: 10.25656/01:29682 |