search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernförderlicher Unterricht durch Beziehungsorientierung im Förderschwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung. Das Beobachtungsinstrument CLASS im Einsatz
Parallel titlePromoting learning through relationship orientation in special education. Focus on social-emotional development and the use of the CLASS observation tool
Authors
SourceEmotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 6 (2024) 6, S. 228-236 ZDB
Document  (1.028 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISBN978-3-7815-6103-8; 978-3-7815-2648-8; 9783781561038; 9783781526488
ISSN2629-0170; 2941-1998; 26290170; 29411998
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag zeigt auf, wie die Studierenden der Schulischen Heilpädagogik an der Pädagogischen Hochschule Luzern (Schweiz) mit Hilfe des Beobachtungsinstruments CLASS sich hinsichtlich ihrer Lehrer:innen-Schüler:innen-Beziehung professionalisieren. Dazu analysieren sie indikatorengeleitet mittels eigenen Unterrichtsvideosequenzen die affektive Beziehungsqualität und leiten daraus ihre professionelle Weiterentwicklung ab. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article describes how students in Special Education at the University of Teacher Education Lucerne (Switzerland) utilize the Classroom Assessment Scoring SystemTM(CLASS) observation tool to enhance their student-teacher relationships. The tool helps them analyze the emotional quality of relationships in their teaching videos using specific indicators provided by CLASS, and thus, they are able to improve their professional development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication06.06.2024
CitationDürr, Karin; Tschopp, Cécile; Langnickel, Robert: Lernförderlicher Unterricht durch Beziehungsorientierung im Förderschwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung. Das Beobachtungsinstrument CLASS im Einsatz - In: Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 6 (2024) 6, S. 228-236 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-300500 - DOI: 10.25656/01:30050; 10.35468/6103-16
export files

share content at social platforms