details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304106
DOI: 10.25656/01:30410; 10.35468/6098-01
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304106
DOI: 10.25656/01:30410; 10.35468/6098-01
Title |
Inklusiver Unterricht als Gegenstand videographischer Forschung. Eine Einleitung |
---|---|
Authors |
Koßmann, Raphael ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Wilm, Gianna [Hrsg.]; Koßmann, Raphael [Hrsg.]; Böse, Sarah [Hrsg.]; Fabel-Lamla, Melanie [Hrsg.]; Meyer-Jain, Cara [Hrsg.]: Videographische Forschung zu inklusivem Unterricht. Erziehungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 7-14 |
Document | full text (620 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Videoaufzeichnung; Inklusion; Unterricht; Forschung; Partizipation; Differenz; Professionalisierung; Kooperation; Interdisziplinäre Zusammenarbeit; Fachdidaktik; Integrative Pädagogik; Video; Videoanalyse; Unterrichtsanalyse; Erziehungswissenschaft; Methodologie; Unterrichtsforschung; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Musikunterricht; Lernumgebung; Mathematikunterricht; Differenzierung; Berufsbildende Schule; Primarbereich; Sekundarbereich; Deutschunterricht; Emotion; Lehramtsstudent; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Kooperatives Lernen; Digitale Medien |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Special Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6098-7; 978-3-7815-2643-3; 9783781560987; 9783781526433 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Videographische Forschung zu inklusivem Unterricht. Erziehungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 12.07.2024 |
Citation | Koßmann, Raphael; Böse, Sarah; Fabel-Lamla, Melanie; Meyer-Jain, Cara; Wilm, Gianna: Inklusiver Unterricht als Gegenstand videographischer Forschung. Eine Einleitung - In: Wilm, Gianna [Hrsg.]; Koßmann, Raphael [Hrsg.]; Böse, Sarah [Hrsg.]; Fabel-Lamla, Melanie [Hrsg.]; Meyer-Jain, Cara [Hrsg.]: Videographische Forschung zu inklusivem Unterricht. Erziehungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 7-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304106 - DOI: 10.25656/01:30410; 10.35468/6098-01 |