Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210309
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210309
Titel |
Teachers' pedagogical beliefs. Definition and operationalisation, connections to knowledge and performance, development and change |
---|---|
Weitere Beteiligte | König, Johannes [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2012, 207 S. |
Dokument | Volltext (1.027 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildung; Pädagogik; Kompetenz; Wissen; Befragung; Empirische Forschung; Einstellung <Psy>; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Fachwissen; Schülerleistung; Sitzen bleiben; Motivation; Unterricht; Fachdidaktik; Bilingualismus; Mathematik; Mathematikunterricht; Messung; Technologie; Überzeugung; Berufsausbildung; Professionalisierung; Berufswahl; Qualität; Technik; Asien; Deutschland; Irland; Schweiz; USA; Westeuropa |
Teildisziplin | Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8309-2696-2; 978-3-8309-7696-7 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2012 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | How are teachers' pedagogical beliefs and their professional knowledge related? How do teachers' pedagogical beliefs affect their work in the classroom? Do future teachers' pedagogical beliefs evolve during training? How are these beliefs defined and operationalized in current empirical research? This work provides an in-depth empirical examination of different aspects of teachers' pedagogical beliefs. [...] The contributions cover a broad range of issues, distinguishing between in-service and pre-service teachers, examining the results of national surveys and international comparisons of teachers' pedagogical beliefs, and making use of different methodologies regarding operationalization and measurement. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 11.11.2020 |
Empfohlene Zitierung | König, Johannes [Hrsg.]: Teachers' pedagogical beliefs. Definition and operationalisation, connections to knowledge and performance, development and change. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2012, 207 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210309 |